2011. március 29., kedd

Tiszának megyek lassan...

ándorlok mondjuk Új-Zélandra. Összefoglalom az elmúlt napok eseményeit. A gyermek csütörtökön délben hirtelen elhatározástól vezérelve (most eszembe jutott, hogy szokásunktól eltérően előbb főzeléket kapott, de valószínűleg ez tök irreleváns) épp hogy szemen nem köpött, amikor cicivel kínáltam. Gondoltam csak nem éhes. De amikor este sem kellett, már rossz érzésem volt. Péntek reggel 3 órán keresztül kínlódtunk, mire nagy duzzogva elfogadta. Kicsit megnyugodtam, de délben ugyanazt kezdte. Este megint nem kellett. Fejtem kicsit, pohárból megitta. Reggel szopott. Délben megint nem, de cumisüvegből megitta. Innentől minden alkalommal megpróbáltam megszoptatni, de csak reggel fogadta el. Egészen ma reggelig. Ma már akkor sem kellett. Ezért felhívtam a doktorbácsinkat, aki tápszert írt fel neki, mert azért még babácska, és a tejet nem bírja. Nagy reményeim rögtön ebédnél elszálltak. Nem hajlandó meginni a tápszert.  És mióta ez a mizéria tart, folyton nyűgös, nem akar aludni, nem akar enni, nem akar játszani, nem akar kézben lenni és le se tegyem. Soha nem gondoltam, hogy ennyire rágörcsölök majd a gyerekem táplálkozására. De soha ilyen gond nem is volt.
És tudom, hogy pohár vizes viharnak tűnhet ez az egész, és hogy sokan nagyon örülnének, ha 11 hónapig szoptathatták volna a babájukat, és ez nem tragédia. De az én gyerekeim eddig leghamarabb 17 hónaposan választották el magukat. Nekem fontos, hogy minél tovább tápláljam őket anyatejjel, mert ennél jobban nem tudok vigyázni rájuk ezen a téren. És az is benne van azt hiszem, hogy nem egészen így terveztem életem valószínűleg utolsó szoptatásait.
Az okokat kutattam én is, ahogyan (ezúton is nagyon köszönöm) próbáltatok nekem segíteni. Nem várok babát (még feldolgozás alatt áll, hogy emiatt csalódott vagyok vagy megkönnyebbültem), nem virágoztam ki, semmi különleges nem történt aznap, csak sütit csináltunk.
Nem is aggódnék annyira, ha jó kedve lenne, ha nem lógna folyton rajtam. Megeszi amit eddig, de utána csak nyűglődik. Próbáltam itatni is, de a tegnap esti tea nagy része végül a padlóra köszönt vissza. A szünetekben azért édes pofa, próbál álldogálni, de pár másodperc után fenékre ül.
Egyelőre kísérletezek, ha holnap se megy a tápszer (ami finom egyébként, Humana Baby fit, banános), megpróbáljuk a Milumil 3-at, a védőnő is ezt ajánlotta és az én kedves Nóri barátnőm is javasolta. Ha az se megy, majd kitalálok valamit. Egyelőre ezen nem vagyok hajlandó gondolkodni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése