2012. március 9., péntek

Suliváró?

Már hónapok óta izgat minket a kérdés, és maga a tény, Kende ősszel iskolába megy. Hova menjen? A körzetibe, ahova anno én is jártam, és sok jót mostanában nem hallani róla? A felkapottba, ahova nehéz bejutni, de nekünk azért menne? Vagy az egyháziba, amiről egyre több jót hallani? Kezdjük a felkapottal... Gyakorlatilag teljesen elzárkóztam a lehetőségtől, gyárba nem adom a gyereket. Az egyháziról nagyon jókat hallottam, a tanítónő egy tündér (vagy angyal, hogy stílszerűek legyünk..). Rendben, nézzük ezt az irányt. Egy apró bökkenő van, a gyermek nincs megkeresztelve. Ez a kisebbik baj, ezen könnyen segítünk, ám Keresztanyu sincs megkeresztelve... Keresztanyu nagyon jó fej, a jó ügy érdekében bármit, bevállalta, hogy megkeresztelkedik. Egy pipa. Az ovisok közös keresztelője is ki lett tűzve. Öööö, kis gond van, ez 3 nappal a beiratkozás után lesz, oda meg kéne a keresztlevél. Végülis ott is vannak összeköttetések, hátha elnézik nekünk. Aztán kiderült, kétszeres a túljelentkezés, és vannak bebetonozott helyek (kisebb testvérek, saját egyházi ovi) az esélyek jelentősen romlottak. Elmentünk, megnéztük, meghallgattuk, tetszett. Főleg a tanítónéni, a suli nagyon erős egyházi jellege annyira nem. De a tanítónéni a lényeg, és ő nagyon jó. Tisztában vagyok vele, hogy ha ez nem jön össze, bevágnak minket a körzetibe, tehát oda is elmentem. Kreatív tanóra a szülőknek, nyílt órák, mindent megnéztem. Tetszett. A leendő tanítónénik jók, az egyikük közeli ismerősöm, a férjek középiskola óta barátok, a fiúk együtt úsznak. A másiknak meg hasonló a tanítási stílusa, mint az enyém (vagy legalábbis hasonlónak gondolom). Mondom még egyszer, tetszett. Az óvoda is elment a körzetibe. A gyerekem úgy jött haza, hogy ő oda akar járni. Tény, oda jár a kedvenc unokatesója, a két barátja edzésről. Viszont az összes barátja az egyháziba fog jelentkezni, amiről azóta már tudjuk, béna... A családi kupaktanács sem jutott előrébb, apuka a felkapott gyárért lobbizik... Barátnőket kérdezek, szintén hasonló cipőben, ők sem könnyítik meg a döntést. Az őskáosz a fejemhez képest kismiska... Nem lehetne, hogy maradunk óvodában????????

3 megjegyzés:

  1. Sajnos nem lehet...ha a suli egyházi jellege erős, és Titeket zavar, akkor semmi esetre se adjátok oda, mert úgy menni istentiszteletre- vagy ha jobban tetszik misére - hogy szükséges rossz, és a hétköznapokban nem vállalni a hitet- akkor a gyerek kétféle értékrend szerint, kétféle hatásokkal nevelkedik, és ez a tanítást, és a hitelességet is semmibe veszi! A gyár...hát nem tudom, én ellene vagyok. A körzeti..ha tetszik a gyereknek (!), nektek, és jár oda pár ismerős, akkor megpróbálnám. Az első megérzések be szoktak jönni, de a döntés a Tiétek!

    VálaszTörlés
  2. Ne érts félre, az egyházi jelleggel nem lenne bajom, hiszen az ovi is egyházi, csak nagynak látom a különbséget az evangélikus meg a református egyház között, főleg a szigorúság tekintetében. Vagy már nem is tudom. Még érleljük a dolgot.

    VálaszTörlés
  3. Fiam, és én reformátusok vagyunk, férjem katolikus, és fiam evangélikus iskolába jár. :) A különbség az evangélikus, és református között nem olyan nagy, mint a katolikus, és a másik 2 között. Napi szinten van ima, reggel, és ebéd előtt, havonta 1x iskolai istentisztelet, és hetente 1x hittan. Szerintem bőven kibírható, főleg hogy itthon is imádkozunk, és áldást mondunk ebédkor! :) Mikor van a beíratás?

    VálaszTörlés