2011. február 6., vasárnap

Efedrin

Az efedrin (INN: ephedrine) egy α és β adrenerg receptorokra egyaránt ható szimpatomimetikum, fenil-etilamin származék, mely szerkezetileg hasonló a szintetikus származékaihoz (amfetamin és metamfetamin). Az efedrint izgatószerként, étvágycsökkentőként, koncentrációt segítő anyagként, érösszehúzóként és alacsony vérnyomás kezelésére használják. Kémiailag alkaloid, amely számos Ephedra fajban megtalálható (Ephedraceae). Leggyakrabban a hidroklorid és szulfát sóit használják.
Na ez van a hörgőtágító kúpban. Negatív hozadéka az egész nap nyűgös, fáradt, de nem alvó, éjjel szüleit boldogan szórakoztató gyerek. Ebből kaptunk egy bőséges ízelítőt az elmúlt napokban. Nem gondoltam, hogy pozitív hozadéka is lesz... Ám mégis. Csanád 2 nap alatt hirtelen egy csomó új dolgot kezdett el csinálni. A csipcsipcsóka mellé a repertoárba felvettük a tapsitapsimamáját, azóta a gyerek tapsolni is tud. Valamelyik reggel feküdt hanyatt az ágyban tapsolt és közölte "baba". Általában villan a vaku, ha fényképezem, és ugye azt is szoktam ilyenkor mondani kukucs. Úgyhogy ha Csanád fényképezőt lát és azt mondom kukucs, kacsint (mindkét szemével) felhúzza az orrát és fújtat. Rettentő édes:) Ma éjjel sem hagyott aludni minket, kényelmi szempontból magunk közé vettük, és számolgattuk a cicákat a takaróján... Amit a gyermek a következőképpen abszolvált: mutatóujj felmered, majd lecsap, gyermek boldog mosollyal közli: "ott".  Kimondhatatlanul boldog ... lettem volna, ha mindezt nem hajnali 3 környékén játszuk...
Ezért aztán önfejűen lerövidítettem a kúrát, ma még kellett volna reggel-este kapjon, de nem kap. Szeretném ha végre kipihenné magát az én okos kisfiam.
Bár nem szorosan ide tartozik, de nem szeretném elfelejteni, ezért lekörmölöm ide a nagyok mai beszélgetését is:
K: Zsombi te miért szopod az ujjadat?
Zs: Hán azért szopom, mert én ilyen vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése