2010. április 11., vasárnap

Kiskertész

Annyiszor akartam már írni a kis kertemről :) Ma végképp megérett bennem az elhatározás, egyrészt mert éled és lüktet és csodaszépek a virágok, másrészt mert ma reggel újabb kis lakókat fedeztem fel mikor a piacra indultam. Az alapfelszereltséghez hozzátartozik Kiramira, Kende kandúrja, és sajnos elég sok betolakodó bajszos. Időnként átvonulnak nálunk és nagyon örülünk nekik, egy süncsalád téved be hozzánk. Itt a város szélén szerencsénk van, meg főleg, hogy a szomszédben nő egy hatalmas kőrisfa, tele madarakkal. Pár hete a mi akácfánkon is megjelent egy csomó madár, szentségeltem is rendesen, összeköpködték és összerondították az autót csúnyán. Ők fenyőrigók voltak, ahogy megjelentek, másnap el is tűntek. Télen az etetőt 5 kis széncinke látogatta szorgalmasan, ők nemrég eltűntek, de helyettük jöttek mások a maradékra. Ha jól láttam, rozsdafarkú, még talán vörösbegy is jár hozzánk, akiket viszont nagy kutatómunkával sikerült meghatározni, azok a tengelicék. Ők is öten vannak, és nagyon aranyosak. A mai új vendégek pedig zöldikék. Olyan jó érzés nézegetni őket, a fiúk is lesik őket az ajtóból sokszor.
És amiért még jó kint lenni most: az egész kert pirosban pompázik, mert nyílnak a tulipánok (ezúton is örök hála Sanyi bácsinak, akitől megörököltem őket). De már az én kis ültetéseim is virítanak: a sötétlila magnólia első virágai is megjelentek, a tavaly elültetett sokféle nárcisz is virágzik (míg le nem rágják a tetvedék spanyol csigák...),  a sárgaviola tele ánizs illatú virágokkal, nyílik a sokféle ibolya, a díszmandulák is pinkelnek, a babarózsa is készülődik a robbanásra, a tüdőfű is 3 színben kukucskál, az orgonák már mutatják, mennyi rengeteg virág lesz rajtuk,és egyébként is minden hajt és nő. A füvet már 2x lenyírta Élet az idén, ez mondjuk új nekünk, mert tavaly vetettük el a füvet, most először van szép nyírott pázsitunk :)
Ma természetesen megint nem bírtam ki a piacon (2 hete is hazajött velem egy kis téltemető meg egy fehér hunyor), hogy virágot ne hozzak... Idén először volt kint Lica néni, akinél mindig találok valami szépet, a drágám évtizedek óta hordja ki a kiskertjéből a növénykéket, tavaly nagyon sok mindent vettem tőle, ma még egy kis díszmandulát, csillagfürtöket, és gyűszűvirágot, mert a tavalyi is olyan szépséges volt, hadd legyen még, hely is van, még erősen kialakulóban a kert, alig 4 éve lakunk itt.
Mindezeket el is ültettem ebéd után, sőt, kicsit még kapálgattam is, az egyik ágyás már annyira rettenetesen gazos volt, hogy nem bírtam ki.
Hát így állunk, nem nyugszom, teszek-veszek. A piacon egyébként végre kint találtam a kosaras nénit, vissza is kaptam a kosaramat, (jó, nem ugyanaz, és másmilyen, de nem bánom), és kedves ismerősökkel is találkoztam. Például régi kedves tanítványaimmal, írtam már róluk régebben, az én óráim hozták őket össze, és most július közepére várják a kisfiukat :)))
Az én kisfiam viszont lapít, nyilván elfáradt a nagy kertészkedésben, le is fektetem egy picit, este szülinapozni megyünk (már megint...).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése