2009. július 21., kedd

Rettentő hosszú bejegyzés a nyaralásról

Már az elindulás is kalandos volt, Kende előző este a kapu kulcsát beletörte a bejárati ajtóba. Persze az egyik kulcscsomó már kiadva a házpásztoroknak, vasárnap este. Azért megoldottuk…
Na szóval a hétfői napunk az utazás jegyében telt, bár már elég korán, du 2 körül megérkeztünk az erdő mélyére. Amiről nem is gondoltam, hogy ez ennyire az erdő mélye. Szó szerint az erdő közepén, mindentől fényévekre. A nyugalom, pihenés szigete tényleg. Kölykök autóban már picit aludtak, így természetesen a szobában már nem voltak hajlandók… Helyette viszont őrjöngtek egymással. Kende félóránként kérdezte meg az ágy tetején ülve: anya, most hol vagyok? Mivel még mindig az erdő mélyén volt, megnyugodott.  Elmentünk később sétálni, meg kipróbáltuk a hotel szabadtéri strandját. Van egy úszómedence meg egy gyerekmedence, jól éreztük magunkat. Este vacsi a hotelban, egész bőséges étlapból válogathattunk, és gyerekmenü is volt J
Kedden rászántuk magunkat meg a délelőttöt egy kerékpártúrára. Apjuk kinézett egy családi útvonalat, lefoglalta a bicikliket. Engem a kerékpártárolóban ért az első sokk. Csak és kizárólag férfivázas bringák voltak. Na most ez az én 160 centimmel azért komoly kihívás… Egyedül még hagyján, de Zsombi ott trónolt a hátam mögött mind a 12 kilójával (amiből egyébként mire hazaértünk 12, 6 lett, de hát aki felnőttadagokat eszik…).  Apukát már a túrán érték a sokkok, a hátsó kerékben 16-os volt, nem is nyolcas, a váltó sem annyira engedelmeskedett, azt meg már én vettem észre félúton, hogy lapos is a hátsó kereke.  De a fékek működtek, ennek nagyon tudtunk örülni, erős szükség volt rájuk… Mert hogy ez hegyi túra, gyönyörséges emelkedőkkel és lejtőkkel. Az elején még turbószülő módjára feltekertük a kölyköket az emelkedőkre, de idővel alábbhagyott a lelkesedés és a szufla is, bizony toltuk a bringát. De amikor lefelé vitt az út… Többször rágémberedtek az ujjaim a fékre, sokat lejtett, Zsombi kéjesen sikongatott, mikor néha elengedtem a féket és száguldottunk kicsit . Ez nem is volt baj, csak belegondoltam, hogy jövünk itt mi még visszafelé is… Végül baromi messzire mentünk, de nem tudtunk elmenni Nagybörzsönyig, mert az út vége földút volt, rendesen felázva. Amikor visszaértünk 4 óra kerekezés, sétálás, gurulás után, megnéztem, hogy a családi túra nagyjából a harmadáig tartott, ahol volt is egy pihenőhely J Visszafelé megálltunk ott, rengeteg gombát láttunk, de sajnos még mindig nem kaptam gombás könyvet, és nem ismerem őket L Aznap már csak relax programok voltak, míg én aludtam a fiúk játszószobáztak kicsit. Lementünk Nagymarosra, hogy némi életjelet tudjunk adni magunkról, ugyanis fent a hegyen nulla térerő volt, ami volt az meg szlovák hálózat.
Szerdán megint túráztunk J Elautókáztunk Szokolyára, ahol a világ vége után 2 nappal megtaláltuk a vasútállomást. Elvonatoztunk az erdőben Nógrádra, ahol megnéztük a várat. Kende egyet megjegyezett nagyon: egy villámcsapástól felrobbant a torony, majd a várat lerombolták a törökök. Ő egyébként végig üvöltött, mert idétlenkedés során hasra esett és lehorzsolt a térdét. A toronyba nem mentünk, mert túlságosan le lehetett látni belőle, és hát Apa igen erősen tériszonyos. Utána lementünk Szobra, ott is megnéztük a kompot, el is döntöttem, engem arra semmi pénzért fel nem húznának… Biztos más, amikor nem árad a Duna, de most olyan sodrás volt és úgy küzdött a kis komp… 
Csütörtök délelőtt wellnesseltünk, szauna, aromaszoba meg medence, fincsi volt. Délután végre el tudtuk altatni a fiúkat. Este pedig lovaskocsikáztunk. Ugyanazon az úton, ahol bringáztunk, de így azért egész más volt. Kendének persze muszáj volt pisilni, de így legalább apa felkapott egy kisebb követ, emlékbe. Rendkívül jót vidultunk azon, hogy ha akartuk volna se tudtuk volna titokban tartani a kő elcsenését, mert Locsifecsi elvtárs szája be nem állt: Apa, miért felvetted azt a követ? Miért ez emlékkő? És hova tesszük? Sziklakertet csinálunk belőle? És miért felvetted? És ezt végtelenítve… J
Pénteken reggel már csak a pakolás volt hátra, addig a fiúk lent a mezőn fociztak. Kijelentkeztünk, irány a Balaton, és apósék. Közben még útba ejtettük Ferihegyet, repülőt nézni. Olyan szerencsénk volt, hogy pont előttünk készítettek fel egy gépet indulásra, és a másik terminálról is felszállt még vagy 8 gép, szóval teljesen kielégítette Kende kíváncsiságát (a szülők nem szájtátottak persze ;). Szombaton délelőtt kirándultunk, Őszödön fogathajtó verseny volt, Kende imádja a lovakat. ÉS mivel nem volt elég belőlük, átruccantunk Rádpusztára, ott még szamárszépségverseny is volt. Este pedig a várva várt program, Kende a és a nagyapja horgászni mentek a halastóra. Természetesen Kende nem fogta igazán a horgászás lényegét, amit nagyapa elég rosszul tolerált, szóval halat csak én fogtam. Bár halnak nem nagyon nevezném, épp csak nagyító nem kellett hozzájuk J
Vasárnap hajóra ültünk Földváron és áthajókáztunk Tihanyba, ez igazából hagyományos program, szinte minden évben átmegyünk, van egy fotónk, illetve legalább 4 most már, ugyanott ülünk csak a szereplők száma nő. Természetesen Kende a kikötőtől az apátságig üvöltött, hisztizett, csapkodta magát, hogy rettenetesen fáradt, azonnal vegye fel valaki. Gonosz szülők voltunk, nem tettük ezt meg, néztek is minket sokan J
Lefelé már persze egy hangja sem volt, majd leérve közölte, hogy ő milyen ügyes, most nem is sírt… Még néztük kicsit az Öbölátúszókat, aztán visszahajókáztunk. Este megint horgászat, megint hasonló sikerrel, míg egy kissrác mellettünk sorra fogta a pontyokat, 14- nél feladtam a számolást…
Hétfőn Veszprémbe mentünk az állatkertbe, még nekem is nagy élmény volt. Különösen tetszett a szavanna a gnúkkal, zebrákkal és Pablóval az orrszarvúval. Hogy az mekkora egy állat….
Na és délután végre olyan idő volt, hogy strandolni lehetett. Zsombi annyira élvezte a vizet, nem is reméltem. Pancsolt a hűs habokban, aztán bebetonozta magát a homokba és lapátolta a vizes homokot a vödörbe. Kedden még délelőtt strandoltak egyet a fiúk, és hazajöttünk. Tele élménnyel, a fiúk hihetetlenül összekovácsolódtak, majdhogynem összenőttek, édesek aranyosak voltak. Mi is jól éreztük magunkat, nekem kicsit beárnyékolta a sikertelen Hugiprojekt, de már azon is túl vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése