2009. november 3., kedd

Okoskám

Zsombóca nem beszél még mondatokban, már hallottam ilyet ilyen korúaknál, de elég sok szót használ, és kombinál is. Valamelyik este például épp csuktam az ablakot, húztam el a függönyt a szobában, már sötét volt kint, elment egy autó a ház előtt. Az én okos kisfiam pedig ezt közölte velem: "Sötét. Autó. Nem." Magyarra fordítva, sötét van, nem látjuk az autót. Nem édes? Az újabb szavak pedig: pók, tök, gomb, "gangang" ami galamb (már azt is mondta, hogy "gangang pü" a galamb repül), ló, "tati" csacsi. Meg egy csomó olyan szó, ami nem tökéletes még: tee a tej, te a tea, kek a keksz és persz rengeteg hangutánzó "szó".
Amivel ma megdöbbentett, az az, hogy különbséget tesz ló és csacsi között, még akkor is, ha a csacsi kocsi elé van fogva.
Frissítve!
Hát naná, hogy a lényeget felejtettem el...
Még azt is mondja, hogy haja, bár ezt lehet már írtam, az előbb meg azt mondta sapka.
De a lényeg: nála kimaradt az, hogy E/3 ban beszéljen magáról, szabályosan és rendszeresen használja az én szót, természetesen már abban a kontextusban is, hogy "én nem".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése