2010. február 5., péntek

Szabályos, de emberi????

Ritkán szoktam tévéműsoron kiakadni, nem is nagyon nézem, de tegnap nagyon felbosszantottak. Házon kívül című műsor, a témát két kisfiú (nagyon picik!!) szolgáltatták. Román anya itt szült, lemondott a gyerekről, ideiglenesen nevelőszülőkhöz került. Az ideiglenest azért több mint egy évnek értsétek... Aztán egy nap fogták, autóba ültették, és elvitték 1000 km-re Romániába, ahol azért szerencsére magyar nevelőkhöz került. A gyerek semmit nem ért, mit is érthetne 17 hónaposan, a nevelők kiborultak, mert úgy érzik cserbenhagyták. A felhívott illetékes gyakorlatilag felháborodik, miért viselkednek így, hiszen nekik kellene a legjobban tudni, mi ennek a menete, ők a végrehajtók, ő csak a döntést hozza. És itt jött az a mondat, ami nálam kivágta a biztosítékot. Mert az világos az első mondattól kezdve, hogy az ember roppant arrogáns, és 100%, hogy nincs gyereke. De azt mondani, hogy egyébként is jobb lenne, ha az ilyen gyerekek nem nevelőszülőkhöz kerülnének, hanem csecsemő otthonba, akkor nem alakulna ki kötődés. Lehet, hogy állati naív vagyok, bár tanultam azért pszichológiát meg pedagógiát, de ha az első hónapokban nem alakít ki kötődést a csecsemő, akkor mégis mikor fog???? Sose, és lesz belőle egy elrontott élet. Kérdem én, miért ilyen emberek ülnek a gyámügyön???? Engem csak bosszant és felháborít, de hány életet tesz tönkre? Mert értem én, hogy ez így szabályos, de könyörgöm, a gyermek érdekét, akiről ez az egész szólna, azt ki nézi???? Mert nem hiszem, hogy a gyerek érdeke ezt kívánná. Nagyon felkavart ez a riport, és nagyon utálom, mikor tehetetlen vagyok :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése